Fie ca este vorba de anvelope off road sau cele clasice pentru masini mici trebuie sa stii ca exista o serie de mituri peste care ar trebui sa treci. Nestiind despre ce este vorba pare usor de crezut orice ti se spune cand de fapt situatia ar putea fi cu totul alta.
Iata ce se crede despre anvelope si care este de fapt realul caz:
- In ceea ce priveste off road-ul se considera ca anvelopele mai late sunt mai bune. De fapt conteaza mai mult ceea ce tine de dimensiunea unor anvelope, de profilul cu canale mari si anvelope mai mari, implicit.
- Ca tot veni vorba de anvelopele late acestea sunt sau nu bune pe nisip sau noroi? In al doilea caz se dovedesc a fi eficiente, avand in vedere ca „sapa” adanc si nu ajung in situatia de a se impotmoli. Cat despre partea cu nisip se pare ca nu are legatura cu anvelopa lata caci nevoia tine de reducerea presiunii din ele pentru a se produce un soi de plutire ca si efect.
- Anvelopele late sunt cele mai eficiente. Daca vorbim de off road, de ATV-uri poate ca da insa in principiu nu sunt singurele eficiente ci doar pe nisa de SUV.
- La drum neasfaltat ai nevoie de presiune mai mare in anvelope. In realitatea asta nu conteaza se pare, de vreme ce se tine cont de presiunea din ele scade de dimensiunea suprafetei de contact si cu cat se trece peste mai multe denivelari cu atat mai mult se uzeaza. Concluzia? Presiune mai mica la drum fara asfalt si nu invers.
- Conteaza sau nu care este data de fabricatie a anvelopelor? Indiferent despre ce categorie de vehicule este vorba se pare ca de mare importanta este de fapt timpul de folosire sau chiar lipsa acestuia. Anvelopele sunt utile vreme de 7 ani insa acest termen scade pe masura ce intervine uzura si mai mult decat atat pe masura ce nu se folosesc si se oxideaza.
Trebuie sa existe o atentie speciala acordata tipurilor de anvelope alese, indiferent de tipul de autovehicul. Asta iti asigura un drum lin si o experienta satisfacatoare cand vine vorba de placerea de a sofa.