In lumea moderna am redefinit ceea ce inseamna shopping-ul. Nu mai avem nevoie de efort in a colinda magazinele pentru a gasi produsul dorit. Cumparam online si totul este mai simplu, insa cati romani au incredere in acest sistem?
Un raport arata ca in Romania cumparaturile online sunt apreciate doar la un nivel de 2%. Este foarte putin in comparatie cu alte tari precum Germania unde procentul este de 7, Franta cu 5 sau Marea Britanie care conduce cu 13 procente. Prea putin pentru cate are sa ofere o astfel de metoda. Insa de unde neincrederea?
Cumparaturile online sunt mai avantajoase in primul rand pentru ca au preturi mai bune. Practic se exclude comisionul pe care il practica ca si adaos orice comerciant. Se exclud taxe si intr-o oarecare masura magazinele online isi permit sa vanda produsele de orice fel la un pret mai mic decat in magazinele clasice. Pana la urma platesc un hosting insa anual si nu chirie in fiecare luna.
Ca o diferenta intre aceste metode se pare ca magazinele online ofera pana la 25% scadere de pret la exact aceleasi produse ce se doresc din magazinele clasice. Cu toate acestea prea putini fac asta. Suntem incepatori in ceea ce inseamna shoppingul online si paradoxul nu se opreste aici. Exista si acea categorie de persoane care se avanta sa cumpere online direct de pe telefon insa multe din site-urile existente deja pe piata online nu sunt pregatite pentru a oferi cea mai buna experienta de acest gen clientilor sau posibililor clienti.
Retinerea unora vine din faptul ca magazinele online pot fi usor o capcana. Inseamna in primul rand sa depistezi daca este un site de incredere si abia mai apoi sa se plaseze comanda. Verifica toate detaliile ce ar putea sa tradeze un site incomplet. Mai mult decat atat, exista oricand riscul de a nu primi comanda, de a nu fi nevoie sa se returneze, caz in care platesti transportul din banii proprii.