Reguli de somn

Reguli de somn

Somnul are si el nevoie de timp in viata ta. Ocupa in medie de la 6 la 8 ore in fiecare noapte si pentru ca petrecem atat de mult timp in pat este de la sine inteles ca avem nevoie de atentie pentru orice detaliu.

Regulile de somn sunt diverse insa nu sunt numai pentru ca asa ar trebui sa fie ci pentru ca in mod concret vin sa ne ajute sa avem parte de un somn linistit. Iata cateva dintre acestea:

  1. Sursele de lumina de orice fel nu ar trebui sa mai existe in preajma ta. Si asta pentru ca in acele momente hormonul responsabil pentru somn este perturbat. Este vorba de melatonina, cea care te ajuta sa intri in starea specifica somnului.
  2. Nu mai gandi. Sau cel putin nu te mai gandi la acele lucruri pe care sa le faci a doua zi caci asta inseamna un plus de stres pentru tine. E ca si cand nu te poti deconecta de treburile stresante insa asta te tine in priza cu stresul.
  3. Nu consuma alcool inainte de somn. Pentru ca absorbtia de alcool si pana cand acesta este eliminat vei avea parte de stari diverse, ceea ce duce la un somn agitat. La fel se intampla si cand vine vorba de mancarea prea grasa, prea multa si asa mai departe. Se spune ca iti cade greu de stomac. Cert este ca iti ingreunezi digestia, ceea ce duce din nou la agitatie din toate punctele de vedere. Deci, de unde somn?
  4. Nici macar ceasul desteptator nu ar trebui sa iti fie la vedere. Asta pentru ca fiecare privire la ceas cand vezi minutele ajungi sa te stresezi ca mai ai putin pana sa te trezesti si in plus lumina de la ceas te face sa fii agitat si te afecteaza.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *