Un somn dulce

Se intampla adesea ca noptile sa fie de fapt perioadele in care stresul se accentueaza, cand problemele parca se aduna, cand cosmarurile se accentueaza. Te-ai gandit de ce tocmai cand esti mai obosit sa nu poti dormi? Alimentatia ar putea avea un cuvant greu de spus. Si in acest sens ar trebui sa ai grija de ceea ce consumi inainte de a dormi.

Fie ca este vorba de cina sau de gustari, fie ca este vorba de alimentatia pe termen lung se necesita o atentie deosebita pentru fiecare aliment. Ce ar putea sa favorizeze un somn linistit se refera la:

  • Banane. Acestea au un continut mare de magneziu, ceea ce aduce o stare de calm si de bine. In plus ofera o senzatie de relaxare pentru ca relaxeaza muschii la propriu. In plus incetineste ritmul metabolismului, ceea ce iti doresti si ceea ce favorizeaza un somn linistit.
  • Lactatele, bogate in calciu ceea ce toata lumea stie, aduc si un alt aport decat un bun sistem osos. Tine de diminuarea hormonului responsabil de nivelul de stres, din nou ceea ce te va face sa fii mai relaxat, detasat pentru a putea sa te odihnesti.
  • Orezul sau painea. Sunt acele alimente care au un indice glicemic mai mare si ceea ce va favoriza o stare de somnolenta. Daca cina va include astfel de alimente ai deja un bun aliat pentru un somn linistit.
  • Ciresele sunt bogate in melatonina, antioxidanti de asemenea astfel ca fructele chiar si uscate iti vor favoriza un somn odihnitor.

Insomnia se poate trata si cu ceaiuri. Dintre cele mai populare se numara ceaiul de tei si cel de musetel, tipuri de ceai care induc o stare de liniste, ce combat si stresul si nu degeaba sunt indicate pentru perioadele stresante si incarcate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *